DOP Christophe Nuyens is shooting a series with TECHNOVISION 1.5X Anamorphics

$BlogAutherNameAnna Piffl am 15.01.2020

The Belgian based Cinematographer Christophe Nuyens is currently shooting a series produced through Gaumont in Paris. He is shooting in Full Frame with the TECHNOVISION 1.5X Anamorphics and ARRI Alexa LF and Mini LF.

Christophe Nuyens:

We have the TECHNOVISION 40, 50, 75, 100 and 135mm Prime and the 40-70mm zoom. I was looking for interesting lenses for the show I'm shooting right now and we decided to work with Full Frame anamorphics. That's where it became complicated because at the moment there were not a lot of Full Frame anamorphic lenses. I tested the P+S Technik TECHNOVISION 1.5X Anamorphics and found them to be beautiful. They have a really nice vintage look.

> Mehr lesen...

Niederländischer Film 'Parallel' mit Evolution 2X gedreht

$BlogAutherNameAnna Piffl am 13.11.2019

Der Film ist eine Mischung aus einer Dokumentation und einem Tanzfilm, der die Zuschauer auf eine Phantasiereise mitnimmt.

Die Hauptfigur ist die Achtzigjährige Ruth, eine ehemalige Tänzerin. Zusammen mit ihr und einer großartigen Auswahl an Choreografen, Tänzern und Künstlern erlebt man den Prozess der Imagination.


> Mehr lesen...

Dufour Yacht movie shot with P+S TECHNIK zoom CS 35-70mm

$BlogAutherNameTobias Velten am 19.09.2019

French DoP Julien Jauffret shot a Dufour Yacht movie with the CS 35-70mm:

My experience with the CS 35-70mm was truly amazing! I really enjoyed the soft and warm look she has, so as the warm Si-Fy flare and side rainbow you can have when you play with the sun! In many of my films, I'm looking for an organic look that is not too clinical or to cold. I like this feature in a lens, having some distortions that reminds the human eye. The 35-70 CS was really good for that!

> Mehr lesen...

Netflix series "Messiah" shot on rehoused P+S TECHNIK Kowa lenses

$BlogAutherNameAnna Piffl am 17.09.2019

We are proud to announce that the new Netflix series MESSIAH was shot on the rehoused P+S TECHNIK Kowa lenses.

Danny Ruhlmann, DoP:

I loved these lenses, they were perfect for our production. The look helped create an image that was beautiful but with some of the anamorphic imperfections that suited the charactersof this production. The smaller size was an important consideration as a lot of the show was filmed using hand held cameras. The rehoused lenses are user friendly, helping the 1st AC with lens changes and building the camera more efficiently.

Many thanks to Danny Ruhlmann for sharing this feedback and pictures with us!

> Mehr lesen...

New products at Cine Gear EXPO 2019

$BlogAutherNameAnna Piffl am 28.05.2019

 

 

We are thrilled to present two new primes of our TECHNOVISION Classic 1.5X anamorphic lens series: The 75mm and 100mm primes are now ready to get into your hands.

We show our Evolution 2X lenses, especially the new 32mm, our award winning LensChecker (a small, compact and mobile tool to evaluate lenses by projection) as well as our lens rehousings, mounts and adapters.

Get to know us and our products at the Cine Gear EXPO 2019 and visit our booth no. 83 in the New York Streets outdoor exhibition.
 
We look forward to talking to you in LA!

New products at Cine Gear EXPO 2019

> Mehr lesen...

Hot Deals - May 2019

$BlogAutherNameAnna Piffl am 22.05.2019

This month we offer some vintage, stills and rehoused lenses and glass.

You cannot find what you are looking for?

Please do not hesitate to contact us!

> Mehr lesen...

Actionfilm "WOLF HOUND" mit Evolution 2X gedreht

$BlogAutherNameTobias Velten am 11.03.2019

Michael B. Chait, Regisseur:

„Ich bin total begeistert, dass wir den Großteil von ‚WOLF HOUND‘ mit den Evolution 2X Objektiven von P+S TECHNIK filmen konnten. Sie haben es ermöglicht, dass wir noch mehr Leidenschaft, Seele und Kunstfertigkeit auf der Leinwand rüberbringen können. Für mich als Regisseur ging ein Traum in Erfüllung, denn ich konnte meinen ersten Kinofilm im echten, klassischen anamorphotischen Breitwandformat drehen!“

> Mehr lesen...

In Erinnerung an Firmengründer Alfred Piffl

$BlogAutherNameAnna Piffl am 24.01.2019

In Liebe und Dankbarkeit nehmen wir Abschied von

Alfred 'Ali' Piffl

* 20.01.1951

† 06.01.2019

Alfred ist sehr überraschend von uns gegangen und hinterlässt eine große Lücke in seiner Familie wie auch in seiner Firmen-Familie.

Als Firmengründer und Geschäftsführer hat er mit positiver Ausstrahlung und Vision, stets tatkräftig und mutig, das Unternehmen durch Höhen und Tiefen zu seinem Lebenswerk aufgebaut.

Auch nach der Weitergabe seines Platzes in der Geschäftsführung vor zwei Jahren hat er aktiv an der Entwicklung der neuesten Optik-Serien von P+S Technik mitgewirkt.

> Mehr lesen...

TECHNOVISION Classic 1.5X 35-70mm Objektiv eingesetzt bei Renault Trucks Werbeclip

$BlogAutherNameAnna Piffl am 06.12.2018

Für den Renault Werbeclip 'The second generation of electric trucks is there!' entschied sich der französische Kameramann Jean Combier für eine TECHNOVISION Classic 1.5X 35-70mm Optik von P+S TECHNIK.

Der zweiminütige Clip zeigt den Übergang vom klassichen Verbrennungsmotor zum Elektromotor in der LKW-Sparte von Renault.

> Mehr lesen...

"Gold" beim Cannes Corporate Award für Resclite Pro Video (gedreht mit TECHNOVISION Objektiven von P+S TECHNIK)

$BlogAutherNameAnna Piffl am 20.11.2018

Der Kameramann Janis Willbold konnte für ein Video über die Vorteile des Notbeleuchtungssystems Resclite Pro als einer der Ersten die 50mm Optik aus der Reihe Technovision Classic 1.5X einsetzen.

Zumtobel / RESCLITE PRO from Janis Willbold on Vimeo.

> Mehr lesen...

Nach oben